فناوری اطلاعات شامل همهی ابزارها و روشهایی است که اطلاعات را دریافت، ذخیره، پردازش و مبادله میکنند و مورد استفاده قرار میدهند.
کلمات کلیدی در تعریف فناوری اطلاعات از نگاه رینولدز به شرح زیر هستند:
- دریافت (Capture)
- ذخیره (Store)
- پردازش (Process)
- مبادله یا ارسال و دریافت (Exchange)
- استفاده (Use)
بنابراین، اگر با اطلاعات کار میکنید و کار خود را میتوانید در یکی از پنج مورد فوق طبقه بندی کنید، میتوانید بگویید که با فناوری اطلاعات سر و کار دارید.
این تعریف، اگر چه علمی است و در اکثر منابع هم مورد استفاده و استناد قرار میگیرد، اما اگر قصد داشته باشید از زاویهی نگاه یک مدیر، به حوزهی IT نگاه کنید، تقسیمبندیهای مفیدتری هم وجود دارد: